fredag 27 juni 2008

Chatt

Ska försöka ta tag i den här fortbildningen igen. Tycker att det är jättespännande men har svårt att få tiden att räcka till. Ofta har man bara minuter här och där och hinner inte fördjupa sig på det vis jag tycker att utmaningarna kräver för att det ska bli riktig kunskap.



Såg att det ska komma en utbildningsdag i höst men tyvärr ligger den på en onsdag och det är helt omöjligt. VARFÖR hamnar allt man vill gå på på just onsdagar?! Får se till att jag får ett bra referat av dagen av någon lycklig kollega som kan gå...



Chatt har jag använt mycket, men hade aldrig testat på gmail. Det verkar funka bra nu när jag provat. Eftersom jag inte är inloggad på gmail så ofta så blir det mest chattande på andra håll, t. ex. Facebook. Och msn. Men det senare har jag försökt undvika eftersom det är en enorm tidstjuv. När flera konversationer är igång samtidigt kan det nästan bli stressigt. Men det är ett smidigt sätt att få snabba svar om man ser någon online.



Tyckte att Håbo bibliotekschatt verkade kul, kanske något att testa?

Inga kommentarer: